امنیت

طالبان: در حمله‌های هوایی پاکستان در ارگون ۱۰ تن کشته شدند

عکس از مراسم خاکسپاری کشته‌شدگان حمله هوایی پاکستان در ولوسالی ارگون ولایت پکتیکا

ریاست اطلاعات و فرهنگ زیر اداره طالبان در پکتیکا می‌گوید که در حمله‌های دیشب (۲۵ میزان) نیروهای پاکستانی بر ولسوالی ارگون این ولایت، ۱۰ تن به‌شمول کودکان و زنان کشته شدند.

این ریاست در خبرنامه‌ای گفته است که در این حمله‌ها همچنین ۱۲ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در رشته نوشتاری در اکس پیش از این کشته‌ و زخمی‌شدن افراد در این حمله‌ها را تایید کرد؛ اما آمار دقیق ارائه نکرد.

با این حال منابع محلی از پکتیکا پیش از به آمو گفتند که در حمله هوایی نیروهای پاکستانی بر ولسوالی ارگون این ولایت، تنها ۱۰ تن به‌شمول زنان و کودکان در یک خانه کشته شدند.

به گفته منابع، بمب یک جنگنده پاکستانی بر یک خانه مسکونی در روستای خنادار در ولسوالی ارگون برخورد کرده و این خانه از یک باشنده این ولسوالی به نام «میراجان قصاب» بوده است.

منابع افزوده‌اند که این رویداد زمانی رخ داد که این باشنده محل همراه با دوستانش پس از پایان بازی کریکت در شهر شرنه، مرکز پکتیکا، راهی خانه‌‌اش شدند.

از طرفی هم بورد کریکت کشور پیش از این اعلام کرد که در این حمله‌ها، ۳ بازیکن کریکت و ۵ باشنده دیگر این ولسوالی نیز کشته شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، گفته است که حمله‌های هوایی دیشب نیروهای پاکستانی بر ولسوالی ارگون پکتیکا، بر بخش‌های غیرنظامی بوده است.

سخنگوی طالبان گفت که آنان چنین حمله‌ها را محکوم کرده و آن‌ها را «تحریک‌آمیز و تلاشی برای طولانی ساختن جنگ» می‌دانند.