مقامهای پاکستانی میگویند که روز جمعه، در جریان حمله گروهی از افراد مسلح به یک مرکز نیروهای امنیتی این کشور در وزیرستان شمالی، دستکم چهار مهاجم کشته شدند.
محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان، در بیانیهای گفت که نیروهای امنیتی این حمله را خنثی کردهاند.
این حمله در منطقه خادی، در ایالت خیبر پختونخوا صورت گرفته است.
رسانههای پاکستانی گزارش دادهاند که مهاجمان از یک موتر بمبگذاریشده برای کوبیدن به در ورودی مقر اصلی امنیتی استفاده کردهاند و این اقدام بهعنوان حمله انتحاری توصیف شده است.
پس از انفجار، درگیری مسلحانه شدیدی میان مهاجمان و نیروهای امنیتی رخ داد. نیروهای امنیتی با واکنش سریع، دستکم چهار تن از مهاجمان را از پای درآوردند. عملیات پاکسازی در منطقه همچنان ادامه دارد.
این رویداد یک روز پس از آن رخ میدهد که ارتش پاکستان اعلام کرد در عملیاتهایی در مناطق شمال و جنوب وزیرستان و ولسوالی بنو، ۳۴ شبهنظامی را کشته است؛ این سه منطقه همگی در ایالت خیبر پختونخوا واقعاند.
به گزارش رسانههای پاکستانی، در یک رویداد جداگانه، انفجار شدیدی در ولسوالی باجور گزارش شده است. این انفجار در منطقه ماموند تنگیشاه، بر اثر انفجار یک موتر بمبگذاریشدهی پارکشده رخ داده است.
