رسانههای پاکستانی گزارش دادهاند که حمله بر مرکز آموزش پولیس در دیره اسماعیل خان در ایالت خیبرپختونخوا، پس از شش ساعت و با کشته شدن ۶ مهاجم و ۷ نیروی پولیس این کشور پایان یافت.
بر بنیاد این گزارشها، در این حمله همچنین ۱۳ تن زخم برداشتند و ۲۰۰ نیروی پولیس از این مرکز تخلیه شدند. این حمله را مهاجمان با موتر بمب آغاز کردند.
رسانههای پاکستانی گفتهاند که این حمله از سوی تحریک طالبان این کشور یا «تیتیپی» در منطقه راتا کولاچی دیره اسماعیل خان صورت گرفت. مهاجمان یک کامیون حامل مواد منفجره را به سمت دروازه اصلی این مرکز آموزشی پولیس راندند و باعث فرو ریختن بخشی از دیوار و مرگ یک افسر پولیس در حال انجام وظیفه شدند.
پس از انفجار، مهاجمانی که با یونیفورم ملبس بودند، وارد محوطه شدند و شروع به تیراندازی کورکورانه کردند. یکی دیگر از آنان مورد اصابت نارنجک قرار گرفت و کشته شد. تیراندازی شدید بین پولیس و شبهنظامیان برای چندین ساعت ادامه یافت و در طی آن مهاجمان بارها از نارنجک استفاده کردند.
بر بنیاد این گزارشها، پس از یک عملیات مشترک شش ساعته توسط پولیس و نیروهای امنیتی پاکستان، هر شش مهاجم از پا درآمدند. مقامهای پاکستانی میگویند که از نزد آنان جلیقههای انتحاری، مواد منفجره و مهمات را نیز کشف کردهاند.
۱۳ تن دیگر نیز زخمی شدند. زخمیان همه کارآموزان و کارکنان این مرکز بودهاند. حدود ۲۰۰ تن حاضر در این آموزشگاه، تخلیه شدند.
صاحبزاده سجاد احمد، افسر ارشد پولیس پاکستان، تأیید کرده که ساحه رویداد پاکسازی شده و عملیات جستجو و پاکسازی بیشتر ادامه دارد.
بر بنیاد این گزارشها، حسابهای کاربری وابسته به اتحاد المجاهدین پاکستان «آیامپی» ادعا کردهاند که این حمله را انجام دادهاند. مهاجمان با دوربینهای بدنی، حمله را به صورت زنده پخش میکردند. تحریک طالبان پاکستان ابتدا مسئولیت حمله را بر عهده گرفت؛ اما بعداً دخالت خود را انکار کرد.
حسابهای کاربری وابسته به تحریک طالبان پاکستان همچنین چندین اسکرینشات از برخی یوتیوبرها، روزنامهنگاران و حسابهای کاربری اکس که به اشتباه ۵۰ کشته را در این حمله نسبت میدادند، به اشتراک گذاشتند.
