منابع به آمو گفتهاند که یک افسر امنیت ملی در دولت پیشین توسط افراد مسلح ناشناس در خوست تیرباران شده است.
به گفت منابع، این افسر امنیت ملی پیشین «فرمانده صمد» نام داشت و روز جمعه (۴ میزان) در خوست کشته شده است.
برخی منابع علت قتل این نظامی پیشین را «اختلافهای خانوادگی» عنوان کردهاند؛ اما شماری میگویند که او از سوی افراد وابسته به طالبان هدف قرار گرفته است.
طالبان تاکنون در این باره اظهار نظر نکردهاند.
این در حالی است که پنجشنبه شب (۳ میزان) یک نظامی پیشین به نام فیض محمد در بغلان نیز توسط افراد مسلح ناشناس تیرباران شده است.
گفتنی است که قتلهای مرموز و هدف قرار گرفتن نظامیان پیشین در کشور اخیراً افزایش یافته است و تا کنون کسی یا گروهی مسئولیت این رویدادها را به عهده نگرفته است.
این رویدادها در حالی افزایش یافتهاند که ایران اخراج اجباری مهاجران افغانستان را از جنگ دوازده روزهاش با اسراسيل به اینسو شدت بخشیده که طی آن دهها نظامی پیشین افغانستان از این کشور به گونه اجباری اخراج شدهاند.
