از چندین روز بدینسو، دیدارهای مقامهای طالبان با هبتالله آخند زاده در باره پایگاه هوایی بگرام ادامه دارند.
گزارش اختصاصی آمو نشان میدهد که امیر خان متقی، وزیر خارجه طالبان، یعقوب مجاهد، وزیر دفاع، رییس عمومی استخبارات، ندا محمد ندیم وزیر تحصیلات عالی طالبان، رییس دادگاه عالی و برخی مقامهای دیگر آنان با هبتالله آخندزاده در قندهار روی پایگاه بگرام گفتوگو کردهاند.
منابع به آمو میگویند که جزییات این نشستها نشان میدهند که طالبان با واگذاری پایگاه بگرام به ایالات متحده مخالفان کردهاند و بر مقابله با امریکا در صورت حمله احتمالی آماده میشوند.
به گفته منابع، طالبان از طریق دفتر سیاسی شان در قطر خواستار گفتوگو با ایالات متحده بر سر این موضوع استند.
