امنیت

منابع: در حمله‌ای در هلمند دو عضو طالبان کشته شدند

عکس از چهارراه مرکزی شهر لشکرگاه. آرشیف

منابع محلی از هلمند به آمو می‌گویند که در حمله‌ای بر یک کاروان گشت‌شبانه طالبان در این ولایت، دو عضو طالبان کشته شدند و یک تن دیگر آنان زخم برداشته است.

به گفته منابع، این حمله یکشنبه‌شب (۳۰ سنبله) در منطقه ریگی ولسوالی موسی قلعه هلمند رخ داده است.

منابع محلی گفته‌اند که طالبان پس از این رویداد، دو تن از افراد قیوم ذاکر، معین وزارت دفاع طالبان، را در این ولایت بازداشت کرده و سپس کشته‌اند.

طالبان تاکنون در مورد این حمله چیزی نگفته‌اند.

اما منابع می‌افزایند که پس از ممنوعیت کشت خشخاش در هلمند، حضور مخالفان مسلح در ولسوالی‌های شمالی این ولایت مخفی نگه داشته شده‌اند.

به گفته منابع، چنین مخالفت‌ها با طالبان از سوی افراد مسلح در بسیاری از مناطق هلمند به میان آمده و منشأ اصلی آن «ممنوعیت تبعیض‌آمیز» کشت خشخاش است.

این رویدادها چند روز پس از آن رخ می‌دهد که قیوم ذاکر، معاون دوم وزیر دفاع طالبان، برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی به برخی مناطق هلمند سفر کرد.