حقوق بشر

طالبان ۴ زن و ۷ مرد را در تخار شلاق زدند

عکس از آرشیف

طالبان در تخار ۱۱ تن به‌شمول ۴ زن را در ولسوالی‌های ینگی قلعه و خواجه بهاءالدین این ولایت، به اتهام «روابط نامشروع و دزدی» شلاق زده‌اند.

دادگاه عالی زیر اداره طالبان در خبرنامه‌ای گفته است که آنان هر یکی از این افراد را ۳۹ دره زده‌اند و از چهار ماه تا سه سال زندان نیز محکوم کرده‌اند.

طالبان می‌گویند که این افراد پس از تایید دادگاه عالی زیر اداره شان مجازات بدنی شده‌اند.

این در حالی است که طالبان پیش از این ۱۶ مرد و دو زن را در سه ولایت، از جمله کابل، لغمان و بلخ نیز شلاق زده‌اند. در بیانیه‌های دادگاه عالی طالبان اتهام‌های این افراد «روابط خارج از ازدواج، فروش و قاچاق مواد نشه‌آور» گفته شده است.

از میان این افراد، ۱۴ تن در کابل به اتهام فروش مواد نشه آور به ۲۰ تا ۳۹ ضربه شلاق و ۱۰ ماه تا سه سال زندان محکوم شدند.

پیش از این ریچارد بنت، گزارشگر ویژه ملل متحد در امور حقوق بشر افغانستان، در هفته روان در شصتمین نشست شورای حقوق بشر ملل متحد گفت که در سال روان ۶۷۲ تن از سوی طالبان در ولایت‌های مختلف شلاق زده شده‌اند.

ملل متحد و دیگر نهادهای جهانی بارها از طالبان خواسته‌اند به این شیوه مجازات افراد پایان دهند.