وزارت امور خارجه طالبان میگوید که در واکنش به حملههای ارتش پاکستان بر ننگرهار و خوست سفیر پاکستان در کابل را احضار کرده و یادداشت اعتراضی به او تسلیم شده است.
این وزارت تایید کرده که نظامیان پاکستانی شب گذشته بر بخشهایی از خوست و ننگرهار حملههای هوایی انجام دادهاند و در این حملهها «سه غیرنظامی کشته و هفت تن دیگر زخمی شدهاند.
طالبان این حملهها را نقض حریم هوایی کشور و «نقض آشکار تمامیت ارضی افغانستان و اقدامی تحریکآمیز» خواندهاند.
این در حالی است که پاکستان همواره از حضور تحریک طالبان پاکستان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و از طالبان خواسته است در برابر این گروه اقدام کنند.
حکومت پاکستان تاکنون در باره این حملهها چیزی نگفته است.
