منابع محلی از باجور در ایالت خیبرپختنوخوا به آمو میگویند که «عملیات» ارتش پاکستان «علیه سلاحهای غیرقانونی»، از روز گذشته به اینسو، باشندگان محلی را مجبور به ترک خانهها و مهاجرت کرده است.
منابع میگویند که در این عملیات از هاوان و توپ شلیک میشوند و ساکنان محلی را به »ترس و وحشت» انداخته است.
به گفته منابع، که بیشترین این شلیکها و حملهها بر مناطق لوی ماموند، ترخو، لاغرای و غنم شاه در باجور صورت میگیرند.
پیش از این منابع به آمو گفتند که در این عملیات ارتش پاکستان تاکنون ۴ غیرنظامی کشته شدند و ۲۹ تن دیگر زخم برداشتهاند؛ اما احتمال افزایش تلفات وجود دارد.
منابع میافزایند که از دیروز تاکنون چرخبالهای ارتش پاکستان بر فراز این منطقه در حال پرواز هستند و صدای شلیک سنگین راکتها نیز شنیده میشود.
این منابع افزودهاند که از زمان آغاز این عملیات ارتش پاکستان، بسیاری از خانهها هدف بمباران و گلولههای راکتی قرار گرفتهاند که در نتیجه آن دهها غیرنظامی از جمله کودکان و زنان کشته و زخمی شدهاند.
مقامهای پاکستانی و رسانههای این کشور تا هنوز در این مورد اظهار نظری نکردهاند؛ اما منابع از محل گزارش میدهند که مقررات منع رفتوآمد وضع شده و خدمات اینترنتی در سراسر باجور نیز قطع شده است.
گفتنی است که ارتش پاکستان عملیات در باجور را به دلیل مبارزه با انباشت «سلاحهای غیرقانونی» عنوان کرده است.
