جنوب آسیا

منابع: عملیات ارتش پاکستان در باجور ساکنان محلی را مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرده است

عکس از شماری از سکنان محلی باجور پاکستان

منابع محلی از باجور در ایالت خیبرپختنوخوا به آمو می‌گویند که «عملیات» ارتش پاکستان «علیه سلاح‌های غیرقانونی»، از روز گذشته به این‌سو، باشندگان محلی را مجبور به ترک خانه‌ها و مهاجرت کرده است.

منابع می‌گویند که در این عملیات از هاوان و توپ شلیک می‌شوند و ساکنان محلی را به »ترس و وحشت» انداخته است.

به گفته منابع، که بیش‌ترین این شلیک‌ها و حمله‌ها بر مناطق لوی ماموند، ترخو، لاغرای و غنم شاه در باجور صورت می‌گیرند.

پیش از این منابع به آمو گفتند که در این عملیات ارتش پاکستان تاکنون ۴ غیرنظامی کشته شدند و ۲۹ تن دیگر زخم برداشته‌اند؛ اما احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

منابع می‌افزایند که از دیروز تاکنون چرخ‌بال‌های ارتش پاکستان بر فراز این منطقه در حال پرواز هستند و صدای شلیک سنگین راکت‌ها نیز شنیده می‌شود.

این منابع افزوده‌اند که از زمان آغاز این عملیات ارتش پاکستان، بسیاری از خانه‌ها هدف بمباران و گلوله‌های راکتی قرار گرفته‌اند که در نتیجه آن ده‌ها غیرنظامی از جمله کودکان و زنان کشته و زخمی شده‌اند.

مقام‌های پاکستانی و رسانه‌های این کشور تا هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند؛ اما منابع از محل گزارش می‌دهند که مقررات منع رفت‌وآمد وضع شده و خدمات اینترنتی در سراسر باجور نیز قطع شده است.

گفتنی است که ارتش پاکستان عملیات در باجور را به دلیل مبارزه با انباشت «سلاح‌های غیرقانونی» عنوان کرده است.