محمد صادق خان، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، درباره دیدار اخیر محسن نقوی، وزیر داخله این کشور با سراج حقانی، وزیر داخله طالبان، گفته است که محور گفتگوی دو طرف «هراسافکنی» بوده و در این زمینه گفتگوهای مفصلی انجام شده است.
آقای صادق خان در اکس نگاشته است که دو طرف در این دیدار توافق کردند که برای از بین بردن این «تهدید» همکاری نزدیکی داشته باشند.
پیش از این طالبان در بیانیهای گفتند که وزیر داخله پاکستان در دیداری با سراج حقانی در کابل، بر تقویت همکاری در بخش امنیت و مبارزه با مواد مخدر تأکید کرده است.
در این بیانیه طالبان آمده است که در مقابل سراج حقانی بر ایجاد اعتماد میان دو طرف تأکید کرده و گفته است که سفرهایی از این دست در گسترش روابط میان طالبان و پاکستان و فراهمسازی زمینه «همکاریهای نیک»، مفید است.
بر بنیاد این بیانیه، وزیر داخله طالبان در این دیدار گفته است: «هر مشکلی در فضای اعتماد قابل حل است.»
این دیدار در حالی انجام شده است که هیئتی از پاکستان به رهبری وزیر خارجه این کشور هفته گذشته به کابل آمد.
پاکستان پیش از این بارها از طالبان خواسته است در برابر فعالیت تحریک طالبان پاکستان (تیتیپی) در افغانستان اقدام کنند.
