رسانه‌ها

منابع: طالبان در ۹ ولایت رادیوهای «تبلیغاتی» ایجاد می‌کنند

عکس از افراد طالبان در یکی از دفاتر رادیویی در افغانستان

یک منبع از تلویزیون ملی زیر اداره طالبان به آمو گفته است که طالبان بر اساس فرمان رهبر شان و برای نشر محتوای تبلیغاتی، در ۹ ولایت کشور دستگاه‌های فرستنده رادیویی نصب می‌کنند.

این منبع که نخواست هویتش فاش شود گفته است که هدف اصلی نصب این دستگاه‌های رادیویی «نشر دست‌آوردهای طالبان، اجرای حکم شلاق و قصاص و فعالیت بر ضد کسانی است که علیه طالبان سخن می‌زنند».

منبع افزوده است که طالبان این روند را از ولسوالی سپین بولدک ولایت قندهار آغاز کرده‌اند.

به گفته این منبع، هبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان مسئولیت انجام این کار را به یوسف احمدی، رئيس رادیو و تلوزیون زیر اداره آنان سپرده است.

منبع همچنین گفته است که طالبان در نظر دارند تا از دستگاه‌های رادیو و تلویزیون ملی تحت مدیریت شان و همچنین دستگاه‌های رادیویی به جا مانده از نیروهای ناتو در کشور، استفاده کنند.

این در حالی است که طالبان در بیش از سه سال پسین بر فعالیت رسانه‌های کشور محدودیت کم‌پیشینه وضع کرده‌اند.