ورزش

رسیدن میلان به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا پس از ۱۶ سال

میلان پس از اینکه سه شنبه از رگبار فشار در ناپولی جان سالم به در برد، به لطف گل نیمه اول اولیویه ژیرو که تساوی یک در برابر یک را تضمین کرد، برای نخستین بار در ۱۶ سال گذشته به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

ناپولی تا پایان جنگید، اما نتوانست دفاع مقاوم میلان را در هم بشکند تا اینکه ویکتور اوسیمن با یک ضربه سر در سه دقیقه به وقت تلف شده مساوی کرد، اما دیگر خیلی دیر شده بود زیرا داور چند ثانیه بعد بازی را به پایان رساند.

میلان در چهار مرحله آخر با رقیب شهری اینترمیلان یا بنفیکا پرتگالی روبرو خواهد شد.

پس از پیروزی یک در برابر صفر میلان در بازی نخست یک چهارم نهایی، ناپولی از همان ابتدا برای رسیدن به گل نخست تلاش کرد زیرا میهمان مجبور به دفاع عمیق شد.

میلان در دقیقه ۲۲ با ضربه پنالتی به رافائل لیائو ماریو روئی اعلام کرد، اما الکس مرت دروازه‌بان ناپولی شیرجه زد تا جلوی ضربه کم ژیرو را بگیرد.

در نتیجه فشار شدید میزبان، میلان توانست از حفره‌های دفاع میزبان سوءاستفاده کند و درست قبل از نیمه تمام از طریق ژیرو پیش بیفتد.

رافائل لئو با توپ از نیمه خود از دفاع ناپولی گذشت و سپس توپ را به سمت ژیرو برد که از فاصله نزدیک توپ را وارد دروازه کرد.

ناپولی ۸ دقیقه مانده به پایان بازی با فیکایو توموری توپ را درون محوطه جریمه اداره کرد، اما پنالتی خویچا کواراتسخلیا توسط مایک ماگنان مهار شد.

اوسیمن تمام شب را تا ضربه سر ضربات اضافه خود بسته بود اما برای ناپولی و هواداران ناامیدش خیلی دیر رسید.