جهان

اوکراین ۵ میلیارد دالر کمک اضافی برای جنگ با روسیه دریافت خواهد کرد

دنیس شمیخال، نخست وزیر اوکراین روز جمعه به خبرنگاران گفت که کیف ۵ میلیارد دالر کمک اضافی برای حمایت از جنگ این کشور در برابر تهاجم روسیه از شماری از کشورهای غربی به شمول امریکا دریافت خواهد کرد.

شمیخال افزود که وی در حاشیه «اجلاس بهاری بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول» با نمایندگان صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، بانک سرمایه‌گذاری اروپا و مقام‌های ارشد امریکایی در واشنگتن دیدار کرده است.

نخست وزیر اوکراین همچنان گفت که در این نشست‌ها سوییس، دانمارک و شماری دیگر از کشورها تعهدات جدیدی برای حمایت بیشتر از کیف کردند.

نخست وزیر اوکراین گفت: «ما با وزرای مالیه کشورهای مختلف مانند فرانسه، آلمان و بریتانیا دیدار کردیم و در نتیجه میزگرد وزیران در اجلاس بهاری تضمین‌هایی دریافت کردیم که برای حمایت کامل برای خرابی، احیا و بیکاری، بیش از ۵ میلیارد دالر کمک دریافت خواهیم کرد.»

در همین حال؛ وی تاکید کرد که افشای اسناد محرم نظامی امریکا در مورد اوکراین هیچ تاثیری بر روابط کیف با واشنگتن و سایر شرکای غربی‌اش نداشته و نیز اخلالی در نبردها علیه روسیه ایجاد نخواهد کرد.

اوکراین با ایالات متحده و سایر شرکا در مبارزه نظامی مداوم خود علیه تهاجم روسیه متحد است.

دنیس شمیخال گفت: «ما با شرکای امریکایی و بین‌المللی بسیار متحد هستیم.»

این در حالی است که روسیه روز جمعه شهر اسلوویانسک در شرق اوکراین را موشک باران کرد که در نتیجه دست کم ۸ نفر کشته و ۲۱ اوکراینی دیگر زخم برداشته‌اند.