ورزش

مسابقات ورزشی کونگ‌فو «جام همبستگی» در تخار

مسئولان فدراسیون کونگ فو ولایت تخار می‌گویند که پانزدهمین دور رقابت‌های انتخابی کونگ فو با نام جام همبستگی با حضور ۷ تیم در سه گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با همکاری آمریت تربیت بدنی و ورزش این ولایت برگزار شد.

احمد ضیاء حقجو، آمر تربیت بدنی و ورزش تخار می‌گوید که در این رقابت‌ها درسطح این ولایت میان ورزشکاران این رشته برگزار شده است.

وی می افزاید که در این رقابت‌ها تیم «جهاد فایزی» شهر تالقان در جایگاه نخست و تیم‌های ولسوالی‌های «ینگی قلعه» و «خواجه بهاءالدین» هر کدام به ترتیب در جایگاه دوم و سوم این رقابت‌ها قرار گرفتند.

حقجو می‌گوید که در این رقابت‌ها کاپ اخلاق به تیم ولسوالی چاه آب داده شد و همچنان برای تیم‌ها و ورزشکاران برتر کاپ، مدال، حکم قهرمانی و تحسین نامه‌ها نیز داده شد.

شماری از ورزشکاران این رشته ورزشی از برگزاری این رقابت ها ابراز خرسندی می‌کنند و می‌گویند که ما بخاطر اشتراک در این مسابقات تمرینات فشرده را انجام داده بودیم. در شرایط کنونی تنها دلخوشی ما برگزاری اینگونه رقابت‌ها است. ما از مسولان می‌خواهیم در آینده نیز اینگونه رقابت‌ها را برگزار نمایند .»

از سویی هم شماری از باشندگان ولایت تخار که به تماشای این رقابت‌های ورزشی آمده‌اند می‌گویند که در شرایط کنونی تنها چیزی که لبخند را برای ما هدیه می‌دهد ورزش است، چون ورزش زبان صلح، اتحاد و اتفاق می‌باشد.»

گفتنی است که آمریت تربیت بدنی و ورزش تخار هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی چهره‌های برتر و گزینش تیم منتخب و شرکت در رقابت‌ها در سطح کشور می‌دانند.