تیم کریکت زنان کشور در چارچوب رقابتهایی در انگلستان، روز شنبه در شهر کمبریج به میدان رفت و دو دیدار برگزار کرد.
این تیم که پس از اعمال محدودیتهای طالبان بر ورزش زنان، بهعنوان تیم کریکت زنان پناهنده افغانستان فعالیت میکند، مسابقات خود را در زمین تاریخی فنرز در دانشگاه کمبریج برگزار کرد.
سر لوری بریستو، رئیس کالج هیوز دانشگاه کمبریج، این برنامه را فرصتی برای ابراز همبستگی با زنان افغانستان دانست و گفت این مسابقات این پیام را منتقل میکند که «جهان در کنار دختران افغان ایستاده است.»
همزمان، شماری از فعالان حضور این تیم را نمادی از امید و ایستادگی توصیف کردهاند.
بازیکنان این تیم نیز گفتهاند که کریکت برای آنان تنها یک ورزش نیست، بلکه راهی برای رساندن صدای دختران کشور به جهان و حفظ هویت و حس تعلق آنان است.
بیشتر اعضای این تیم پس از بازگشت طالبان به قدرت و اعمال محدودیت بر ورزش زنان، افغانستان را ترک کرده و اکنون در استرالیا زندگی میکنند. آنان فعالیت ورزشی خود را در قالب تیم کریکت زنان پناهنده افغانستان ادامه میدهند.
این تیم قرار است در ادامه حضور خود در انگلستان، در چند مسابقه دیگر نیز شرکت کند.
