جنوب آسیا

در درگیری در خیبرپختونخوا ۲۹ تن کشته شدند

عکس از انفجار در وزیرستان جنوبی در خیبرپختونخوا. آرشیف

پولیس پاکستان اعلام کرده است که در درگیری شدید میان نیروهای امنیتی این کشور و شبه‌نظامیان مسلح که مقام‌های پاکستانی آنان را «هراس‌افکن» می‌خوانند، دست‌کم ۲۹ تن کشته شدند.

نیروهای امنیتی پاکستان اعضای تحریک طالبان پاکستان یا «تی‌تی‌پی» را نیز «هراس‌افکن» می‌خوانند؛ اما روشن نیست که شبه‌نظامیان کشته‌شده اعضای این گروه بوده‌اند یا خیر.

به گفته پولیس پاکستان، این درگیری روز گذشته در منطقه بارکزی آخوندخیل در میریان تحصیل ولسوالی بنو در خیبرپختونخوا رخ داد که در آن همچنین ۱۰ تن از جمله هفت نیروی پولیس و سه غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند.

پولیس پاکستان هویت کشته‌شدگان این درگیری را ۲۵ شبه‌نظامی مسلح، دو نیروی پولیس و دو غیرنظامی گفته است.

یاسر افریدی، افسر پولیس منطقه بنو در خیبر پختونخوا، به روزنامه دان این کشور گفته است که «هراس‌افکنان» در نقاط مختلف مسیر در ولسوالی بنو «موانع» ایجاد کرده بودند که پولیس توانست آن‌ها را در حین پیشروی «پاکسازی کند».

پولیس پاکستان مدعی شده که در این درگیری دو فرمانده ارشد شبه‌نظامیان مسلح، از جمله زمری نور و عبدالله، کشته شده‌اند.

منابع محلی به دان گفته‌اند که تعداد زیادی از شبه‌نظامیان هنوز در منطقه بارکزی ولسوالی بنو حضور دارند و با ادامه تیراندازی‌ها از هر دو طرف، تنش‌ها همچنان بالا است.