اداره امنیت دولتی ازبیکستان گفته است که نزدیک به ۹ کیلوگرام تریاک که گفته میشود از افغانستان قاچاق شده بود، در دو ولایت این کشور کشف و ضبط شده است.
به گزارش یوزنیوز، این اداره روز پنجشنبه گفته است که این مقدار مواد مخدر در جریان دو عملیات جداگانه در ولایتهای خوارزم و سرخاندریا شناسایی شده است.
بر اساس معلومات منتشرشده، در یک مورد در ولسوالی اورگنچ، یک باشنده ولسوالی کوشکوپیربا که پیشتر نیز در پیوند به جرایم مواد مخدر محکوم شده بود، بازداشت شده و از نزد او ۴ کیلو و ۴۰۷ گرام تریاک بهدست آمده است.
در مورد دیگر، در یک پاسگاه بازرسی پولیس در منطقه اورگنچ، یک موتر نوع «لکسیس» متوقف شده و در جریان بررسی، از نزد یک مسافر نیز ۴ کیلو و ۵۴۱ گرام تریاک کشف شده است. این فرد نیز پیشتر در پروندههای مرتبط با مواد مخدر محکوم شده بود.
مقامهای امنیتی ازبیکستان گفتهاند که این مواد مخدر از افغانستان بهگونه قاچاق وارد شده و قرار بود در ولایت خوارزم بهفروش برسد.
به گفته این اداره، در پیوند به این رویدادها پروندههای جنایی باز شده و افراد بازداشتشده تحت بازجویی قرار دارند.
ازبیکستان روز گذشته نیز گفته بود که از آغاز سال نو میلادی تا ۱۴ اپریل نزدیک به ۸۰۰ کیلوگرام مواد مخدر را کشف و ضبط کرده است.
در یک ماه اخیر دهها کیلوگرام حشیش که از طریق افغانستان به این کشور قاچاق میشد، به وسیله نیروهای مرزبانی ازبیکستان شناسایی و ضبط شد.
