خاور میانه

بقایی: مذاکره‌ای با امریکا انجام نشده، اما پیام‌هایی دریافت کرده‌ایم

اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که تهران هیچ‌گونه مذاکره مستقیمی با ایالات متحده نداشته، اما در روزهای اخیر پیام‌هایی از سوی کشورهای میانجی درباره درخواست واشنگتن برای گفت‌وگو دریافت کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفته است: «ما هیچ مذاکره‌ای با امریکا نداشتیم. در چند روز گذشته پیام‌هایی از سوی تعدادی از کشورهای دوست درباره درخواست امریکا برای مذاکرات با هدف پایان جنگ دریافت شد که بر اساس موضع اصولی کشور به آن پاسخ داده شد.»

او افزود که پاسخ ایران شامل هشدار درباره پیامدهای هرگونه حمله به زیرساخت‌های حیاتی این کشور بوده است.

به گفته آقای بقایی، در این پیام‌ها همچنین بر آمادگی نیروهای مسلح ایران برای واکنش «قاطع، سریع و مؤثر» به چنین اقداماتی تأکید شده است.

پیش از این دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا گفت که ایران در پی توافق است و در دو روز گذشته مذاکرات فشرده انجام شده است.

او گفت به همین دلیل دستور داده که حمله به تاسیسات انرژی ایران برای پنج روز به تعویق بیفتد.