ایالات متحده، افغانستان زیر اداره طالبان را در فهرست کشورهای حامی بازداشتهای ناعادلانه قرار داد.
وزیر خارجه امریکا میگوید که طالبان از تاکتیکهای هراسافکنی استفاده میکنند و افراد را برای باجگیری یا گرفتن امتیازهای سیاسی میربایند.
مارکو روبیو به طالبان هشدار داده که این رویکرد در اداره ترمپ جواب نمیدهد و به گونهی فوری گروگانهای امریکایی را آزاد کنند.
همزمان با این، فرستاده ویژه ایالات متحده در امور گروگانها به طالبان هشدار داده که پس از ونزویلا و ایران، نوبت آنان است.
با این، به دنبال تهدید ایالات متحده، طالبان خواستار گفتوگو با اداره ترمپ روی مسالهی زندانیان شدند.
وزیر خارجه طالبان گفته که هیچ زندانی امریکایی را برای امتیازگیری سیاسی در بند نگه نداشتهاند.
