امنیت

حمله‌های هوایی پاکستان؛ خانواده‌ها در خوست مجبور به ترک خانه‌های‌شان شدند

به‌دنبال حمله‌های ارتش پاکستان باشندگان ولسوالی علیشیر ولایت خوست به‌آمو می‌گویند که شب و روزشان در نگرانی و ترس سپری می‌شود.

آنان می‌افزایند که در این حمله‌ها بیشتر بخش های رهایشی هدف قرار گرفته و در نتیجه آن زیان‌های سنگین جانی و مالی به آنان وارد شده است.

در این میان خانه عصمت‌الله در ولسوالی علیشیر در روزهای گذشته از سوی ارتش پاکستان مورد حمله قرار گرفته است.

به گفته عصمت‌الله، در نتیجه این رویداد یک برادرزاده‌اش جان باخته و برادرزاده‌ دیگرش زخمی شده است.

عصمت‌الله می‌گوید: «این‌جا خانه برادرم است. برادرزاده‌ام کشته شد و یک برادرزاده دیگرم هم زخمی شده است.»

افزون بر این، برخی دیگر از باشندگان این ولسوالی نیز می‌گویند که حمله‌های پاکستان بیشتر خانه‌های غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، که قربانیان آن بیشتر زنان و کودکان هستند.

رحیم‌الله، باشنده ولسوالی علیشیر افزود: «هر زمانی که فشارها زیاد شود، بالای مردم عام، کودکان، روستاها و حتی حیوانات حمله می‌کنند. چند روز پیش در روستا چند خیمه و خانه نیز آسیب دیده بود.»

برخی دیگر از آنان می‌گویند که ادامه حمله‌های پاکستان، آنان را ناگزیر ساخته است تا خانه‌های‌شان را ترک کنند.

اسدالله، باشنده ولسوالی علیشیر گفت: «برای همه معلوم است که بیشتر حمله‌ها بالای غیرنظامیان انجام می‌شود. در روزهای گذشته یک کودک کشته شد و دو کودک دیگر زخمی شدند. خانه‌ها آسیب دیدند، مردم بی‌خانه شدند و بسیاری مجبور شدند خانه‌های‌شان را ترک کنند.»

باشندگان ولسوالی علیشیر ولایت خوست می‌گویند که حمله‌های ارتش پاکستان زندگی روزمره آنان را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است.

بسیاری از خانواده‌ها عزیزان‌شان را از دست داده و خانه‌ها و دارایی‌های‌شان نیز آسیب دیده است.

آنان از نهادهای مسئول و جامعه جهانی می‌خواهند که برای توقف این حمله‌ها اقدام فوری کنند.