وزیر خارجه پاکستان میگوید در گفتوگویی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درباره تنشهای اخیر میان پاکستان و طالبان و همچنین تحولات جاری در ایران و خاورمیانه تبادل نظر کرده است.
محمد اسحاق دار، معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه پاکستان، روز دوشنبه در صفحه خود در شبکه اکس نوشته است که با کایا کالاس، مسئول سیاست خارجی و معاون رئیس کمیسیون اروپا، صحبت کرده است.
به گفته او، دو طرف نسبت به تحولات اخیر در ایران و منطقه ابراز نگرانی کرده و بر ضرورت گفتوگو، دیپلماسی و کاهش تنشها تأکید کردهاند.
بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه پاکستان همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در جریان تنشهای اخیر میان اسلامآباد و طالبان قرار داده و از «تعامل سازنده» اتحادیه اروپا در این زمینه قدردانی کرده است.
در این پیام آمده است که دو طرف توافق کردهاند در پیوند به وضعیت در حال تحول منطقه، تماسهای نزدیک خود را حفظ کنند.
طالبان و پاکستان از پنجشنبه هفته گذشته در امتداد گذرگاههای مرزی درگیر شده اند.
پاکستان تا حالا چندین بار به هدفهایی در افغانستان حمله هوایی انجام داده است.
دو طرف ادعای پیشرویهای نظامی و وارد کردن تلفات و خسارات به یک دیگر را دارند.
