وزارت مهاجران زیر اداره طالبان میگوید که در طی یک هفته گذشته ۷۵ شهروند کشور از زندانهای مختلف پاکستان آزاد شدهاند.
این وزارت در خبرنامهای هرچند در مورد دلیل بازداشت این شهروندان کشور چیزی نگفته؛ اما افزوده که آنان از یک روز تا دوونیم ماه در زندان بودهاند.
بر بنیاد این خبرنامه، این شهروندان کشور از طریق گذرگاه مرزی سپین بولدک به افغانستان برگشتهاند.
این در حالی است که این وزارت تحت مدیریت طالبان پیش از این گفت که در یک هفته پیش از این نیز ۲۱۴ شهروند کشور از زندانهای پاکستان آزاد شدند.
با این حال، همواره انتقادهایی از عدم توجه به وضعیت شهروندان زندانی افغانستان در خارج از کشور، بهویژه پس از برگشت حاکمیت دوباره طالبان در کشور، وجود داشته است.
برخی از آگاهان، نبود دولت مشروع و عدم پاسخگویی به شهروندان را از عوامل اصلی بیسرنوشتی زندانیان افغانستان در کشورهای دیگر میخوانند.
