افغانستان

وزیر خارجه ازبیکستان با متقی درباره توسعه روابط اقتصادی گفتگو کرد

بختیار سعیدوف، وزیر خارجه ازبیکستان، می‌گوید که در یک گفت‌وگوی تلفنی با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه و تقویت روابط همسایگی گفت‌وگو کرده است.

آقای سعیدوف روز شنبه، دوم حوت، در صفحه اکس خود نوشت که در این تماس تلفنی، دو طرف درباره «دستورکار رو به تحول روابط دوجانبه» تبادل نظر کرده‌اند و بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و همکاری عملی در بخش‌های اولویت‌دار تأکید شده است.

او همچنین افزوده است که دو طرف بر تعهد مشترک خود برای تقویت روابط حسن همجواری و پیشبرد اتصال منطقه‌ای به عنوان زمینه‌ای برای ثبات درازمدت، توسعه پایدار و رفاه متقابل تأکید کرده‌اند.

ازبیکستان با آن که طالبان را به رسمیت شناخته ولی در سال‌های اخیر روابط خود با افغانستان را، به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی، ترانزیتی و انرژی، حفظ کرده و بر نقش اتصال منطقه‌ای در ثبات و توسعه منطقه تأکید داشته است.