قنسولگری افغانستان در شهر کراچی که توسط دیپلومات طالبان مدیریت میشود، گفته است که ۱۰۵ شهروند کشور از زندانهای پاکستان آزاد شدهاند.
این قسنولگری تحت مدیریت طالبان در اکس نگاشته است که شهروندان آزادشده کشور شامل دو زن و ۱۰ کودک نیز هستند.
در بیانیه این قسنولگری آمده است که این شهروندان از یک ماه به اینسو به دلیل مشکلات امنیتی در مسیر سند و بلوچستان، زندانی بودهاند.
طالبان گفته اند که این افراد از مسیر گذرگاه سپین بولدک در قندهار، روز دوشنبه، ۲۲ دلو، وارد افغانستان شدهاند.
این در حالی است که انتقادهایی از عدم توجه به وضعیت شهروندان زندانی افغانستان در خارج از کشور وجود دارد.
برخی از آگاهان، نبود دولت مشروع و عدم پاسخگویی به شهروندان را از عوامل اصلی بیسرنوشتی زندانیان افغانستان در کشورهای دیگر میخوانند.
