سازمان جهانی مهاجرت و کمیساری عالی پناهندگان ملل متحد در یک گزارش مشترک گفتهاند که در یک ماه گذشته، بیش از ۷ هزار شهروند افغانستان در پاکستان بازداشت شدهاند.
در این گزارش آمده است که بیشتر بازداشتشدگان را افراد بدون مدرک و دارندگان کارتهای مهاجرتی شامل می شود که بیشترین بازداشتها در ایالت بلوچستان و اسلامآباد ثبت شده است.
بر بنیاد این گزارش، در یک ماه گذشته بیش از ۷۷ هزار تن به افغانستان بازگشتهاند که نزدیک به ۷ هزار تن از آنها به گونه اجباری اخراج شدهاند.
