افغانستان

هیئت مبارزه با مواد مخدر طالبان به دعوت سازمان ملل به اندونزی سفر کرد

وزارت داخله زیر اداره طالبان گفته است یک هیئت هشت‌نفره از معاونت مبارزه با مواد مخدر این وزارت، به «دعوت رسمی» دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم ملل متحد، برای شرکت در یک نشست بین‌المللی عازم جاکارتا، پایتخت اندونزی شد.

این هیئت به سرپرستی حسیب‌الله احمدی، رئیس دفتر معاونت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله طالبان، و با حضور شماری از رؤسای دفاتر این معاونت و مقام‌هایی از وزارت صحت عامه طالبان، در این سفر شرکت کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، این سفر با حمایت مالی دولت جاپان انجام شده و هدف آن، شرکت در نشستی عنوان شده که به‌منظور تقویت تلاش‌های مشترک در زمینه مبارزه با سوءمصرف مواد مخدر و درمان افراد معتاد برگزار می‌شود.

گفته شده است که در این نشست، نمایندگان کشورها و نهادهای بین‌المللی درباره راهکارهای همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی برای کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر گفت‌وگو خواهند کرد.