جنوب آسیا

ارتش پاکستان: ۲۴ عضو تی‌تی‌پی در عملیات نیروهای امنیتی در خیبرپختونخوا کشته شدند

عکس از نیروهای امنیتی پاکستان

به‌گفته ارتش پاکستان، در جریان دو عملیات مبتنی بر اطلاعات استخباراتی در ایالت خیبرپختونخوا، ۲۴ عضو تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) کشته شده‌اند.

براساس بیانیه‌ای که روز جمعه،۱۷ دلو، از سوی روابط عمومی ارتش پاکستان منتشر شد، این عملیات‌ها در فاصله روزهای ۱۵ و ۱۶ دلو در ولسوالی‌های اورکزی و خیبر انجام شده است.

در بیانیه آمده است که در عملیات انجام‌شده در ولسوالی اورکزی، نیروهای امنیتی با افراد مسلح درگیر شدند و ۱۴ تن از اعضای تحریک طالبان پاکستان کشته شدند. همچنین در یک عملیات جداگانه در ولسوالی خیبر، ۱۰ عضو دیگر این گروه جان باخته‌اند.

ارتش پاکستان افزوده است که پس از پایان این درگیری‌ها، عملیات پاکسازی در مناطق یادشده برای شناسایی و از بین بردن افراد مسلح باقی‌مانده ادامه یافته است.

به‌گفته بیانیه، این عملیات‌ها در چارچوب راهبرد ضدهراس‌افکنی به نام «عزمِ استحکام» که از سوی کمیته عالی فدرال در چارچوب طرح اقدام ملی تصویب شده، انجام می‌شود و تا «ریشه‌کن‌کردن هراس‌افکنی» در کشور ادامه خواهد یافت.

براساس گزارش رسانه‌های پاکستان از زمان پایان آتش‌بس اعلام‌شده از سوی تحریک طالبان پاکستان در نومبر ۲۰۲۲، با افزایش حمله‌ها این گروه روبه‌رو بوده است.

بر اساس گزارش مؤسسه مطالعات صلح پاکستان، میزان حمله‌ها هراس‌افکنانه در سال ۲۰۲۵ نسبت به سال پیش از آن ۳۴ درصد افزایش یافته و شمار قربانیان این حمله‌ها نیز ۲۱ درصد رشد داشته است.