وزارت فواید عامه طالبان میگوید که با وجود توقف برفباری، شاهراه سالنگ هنوز بهروی ترافیک بازگشایی نشده است.
محمداشرف حقشناس، سخنگوی وزارت فواید عامه طالبان، امروز (شنبه، ۴ دلو) گفته است که عملیات برفروبی از صبح روز گذشته آغاز شده، اما بهدلیل ضخامت زیاد برف، ادامه توفان و وقوع برفکوچها، این روند به کندی پیش میرود.
به گفته او، برفباری توأم با طوفانهای شدید از روز چهارشنبه تا شب گذشته در شاهراه سالنگها ادامه داشت که در نتیجه آن، این مسیر بهروی رفتوآمد مسدود شد.
حقشناس افزوده است که پرسونل ریاست حفظ و مراقبت سالنگها با استفاده از امکانات موجود، از صبح روز گذشته سرگرم پاککاری برف هستند، اما ضخامت زیاد برف، تداوم طوفان و برفکوچها در بخشهای مختلف این شاهراه، در برخی نقاط مانع پیشرفت سریع عملیات شده است.
به گفته وزارت فواید عامه طالبان، عملیات برفروبی امروز نیز در بخشهای مختلف شاهراه سالنگ بهگونه جدی ادامه دارد.
شاهراه سالنگ از صبح روز چهارشنبه هفته گذشته بهدلیل برفباری و توفان شدید مسدود شده است.
