وزارت مهاجران اداره طالبان به نقل از کینیچی ماساموتو، کاردار سفارت جاپان در کابل، گفته است که این کشور ۱۹.۵ میلیون دالر در برخی از حوزههای بشردوستانه، از جمله مهاجران، کمک میکند.
بر بنیاد خبرنامه این وزارت، این موضوع را کاردار سفارت جاپان در دیدارش با عبدالکبیر، وزیر مهاجران طالبان، بیان کرده است.
همچنین کاردار سفارت جاپان در این دیدار گفته است که کشورش از زمان برگشت حاکمیت دوباره طالبان تاکنون، حدود ۵۵۰ میلیون دالر از طریق نهادهای سازمان ملل متحد به افغانستان کمک کرده است.
در این خبرنامه آمده که کاردار سفارت جاپان در این دیدار گفته است که کشورش با رعایت عدم مداخله در امور داخلی، به همکاری با افغانستان ادامه میدهد.
سفارت جاپان در کابل تاکنون در مورد این دیدار و وعده کمک این کشور تاکنون چیزی نگفته است.
در همین حال، وزیر مهاجران طالبان در این دیدار از جاپان و جامعه جهانی خواسته است که پروژههایی را برای اشتغالزایی به مهاجران بازگشته در کشور روی دست گیرند.
این در حالی است که در نزدیک به دو سال اخیر، افغانستان گواه افزایش چشمگیر اخراج مهاجران از کشورهای همسایه، بهویژه پاکستان و ایران، بوده است.
ملل متحد گفته است که در سال ۲۰۲۵ میلادی، حدود ۲.۶ میلیون مهاجر به افغانستان بازگشتهاند.
این سازمان پیشتر هشدار داده بود که بازگشتهای گسترده، فشار سنگینی بر منابع محدود و ظرفیتهای امدادرسانی افغانستان وارد میکند.
