خرابی جادهها در شاهراه کابل-شمال، رفتوآمد رانندگان و مسافران را با مشکلات جدی روبهرو کرده است. آنان میگویند که با گذشت سالها، بخشهای مهم این مسیرها هنوز ترمیم نشده و این وضعیت، دسترسی آنان به خدمات صحی و رفتوآمدهای ضروری را دشوار ساخته است.
برخی رانندگان و مسافران شاهراههای شمال-کابل از خرابی گسترده جادهها و نیمهکاره باقی ماندن کارهای این جادهها شکایت دارند.
آنان میگویند که وضعیت نامناسب جادهها، نهتنها سبب افزایش هزینههای ترمیم موترها شده، بلکه خطرات ترافیکی را نیز افزایش داده و رفتوآمد روزمره مردم را با مشکل جدی مواجه ساخته است.
حسیبالله، راننده، میگوید: «ما در بخش رانندگی در سرکها بسیار خسارت میبینیم. موترهای ما زیاد خراب میشود. راهها بسیار خراب است، بهویژه راههای شمالی. در همین کوتل تقریباً دو سال میشود که کار کرده میروند ، اما تا هنوز هم دقیق معلوم نیست.»
مسافران نیز از پیامدهای این وضعیت نگرانند و میگویند که خرابی جادهها، رفتوآمد مردم به ویژه بیماران را با چالشهای جدی روبهرو ساخته است.
شمسالله، مسافر، میگوید: «در این جاده باید یک فکر جدی صورت بگیرد و این جاده باید ترمیم شود. وقتی مریض داشته باشند، مردم مشکلات زیادی دارند. رانندگان هم در عذاب هستند و موترهایشان فرسوده میشود.»
این در حالی است که با گذشت سالها از آغاز بازسازی ، شاهراه شمال-کابل هنوز وضعیت مناسبی ندارند و رانندگان و مسافران روزانه با مشکلات جدی روبهرو هستند.
شهروندان از مسئولان میخواهند که هر چه زودتر این مسیرهای حیاتی ترمیم شوند تا رفتوآمد آسان و دسترسی به خدمات ضروری برای همه فراهم شود.
