در ادامه اعتراضها بر سر استخراج معدن طلا در ولسوالی چاهآب تخار، امروز مردم محل بار دیگر به موترها و تجهیزات شرکتهای استخراج معدن آتش زدند.
برخی از باشندگان این ولسوالی میگویند که برای جلوگیری از چپاول و غارت منابعشان دست به اعتراض زدهاند. آنان تأکید میکنند که چندین بار اعتراض خود را به مقامهای محلی و مرکزی رساندهاند، اما تاکنون توجهی نشده و با ادامه استخراج معدن، زندگی و زمینهای کشاورزیشان همچنان در خطر است.
این اعتراضات از روز جمعه آغاز شده و تاکنون پنج کشته و ۱۶ زخمی برجای گذاشته است.
وزارت معادن و پترولیم طالبان میگوید که یک هیات به محل رفته است و در حال بررسی این رویداد است.
