مقام های محلی طالبان میگویند در پی ریزش یک معدن طلا در ولایت بدخشان، دستکم سه کارگر معدن جان خود را از دست دادند.
مسؤولان محلی طالبان در بدخشان افرودند که این رویداد امروز، دوشنبه، ۸ جدی، در ولسوالی کشم رخ داده است.
به گفتهٔ حیاتالله محسن، ولسوال طالبان در کشم، اجساد قربانیان از محل حادثه بیرون کشیده شدهاند.
این مقام طالبان درباره علت دقیق ریزش معدن جزئیاتی ارائه نکرده و گفته است که بررسیها در این زمینه جریان دارد.
نبود تجهیزات ایمنی معیاری، استخراج غیرحرفهای و کمبود نظارت بر معادن افغانستان از عوامل اصلی وقوع چنین حوادثی به شمار میرود.
