لین برق وارداتی ترکمنستان به هرات در ساحه بند بغرچر این ولایت از شب گذشته به اینسو قطع شده و باشندگان هرات را در فصل سرما با مشکلات جدی مواجه ساخته است.
دفتر رسانههای والی طالبان در هرات دلیل قطع این لین برق را «یخبندان شدید» عنوان کرده و گفته که جریان برق این ولایت از ساعت ۲:۳۰ نیمهشب گذشته به اینسو قطع شده است.
در خبرنامه طالبان آمده است که مسئولان ریاست برشنا در هرات تلاش دارند تا لین قطعشده را ترمیم و جریان برق را دوباره وصل کنند.
دفتر والی طالبان در هرات از باشندگان این ولایت خواسته است که در نبود برق در این سرما، از کودکان، سالمندان و افراد آسیبپذیر محافظت کنند.
این در حالی است که اکثر باشندگان هرات برای گرمساختن خانههایشان به برق واسته هستند و قطع جریان برق، آنان را با مشکلات جدی مواجه ساخته است.
