کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران میگوید که در یک روز گذشته (سهشنبه، ۲۵ قوس) پاکستان ۴۶۴۶ مهاجر کشور را اخراج کرده است.
همزمان با این، ۲۸۰ تن دیگر از ایران اخراج شدهاند؛ اخراجهایی که اکثر آنها به گونه اجباری بوده است.
گفتنی است که این مهاجران از طریق گذرگاههای مرزی تورخم، سپین بولدک، بهرامچه، پل ابریشم و اسلام قلعه به افغانستان برگشتهاند.
پاکستان در یک روز پیش از این (۲۴ قوس) نیز ۲۸۲۱ مهاجر افغانستان را اخراج کرده است.
پاکستان در هفتههای اخیر روند اخراج مهاجران را تشدید کرده است. به گفته کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران، تنها در روزهای سهشنبه و چهارشنبه، دستکم ۶ هزار مهاجر از این کشور اخراج شدهاند.
سازمانهای امدادرسان هشدار دادهاند که بازگشت گسترده مهاجران فشار زیادی بر افغانستان وارد کرده، در حالی که میلیونها تن در کشور با ناامنی غذایی، بیکاری و کاهش شدید کمکهای بینالمللی روبهرو هستند.
