نشست منطقهای با محور افغانستان امروز در تهران بدون حضور طالبان برگزار شد.
وزیر خارجه ایران در این نشست ثبات در افغانستان را برای منطقه با اهمیت خواند و تاکید وزرید که هیچ نسخهی فرامنطقهی برای حل بحران افغانستان و منطقه کارساز نیست.
وزیر خارجه ایران در این نشست همچنان تقویت امنیت و ثبات را در افغانستان مهم خواند و تاکید کرده که تنش های منطقهی باید از راه گفتگو حل شوند.
نمانیده ویژه پاکستان در نشست تهران اما تاکید کرده است که اسلامآباد خواستار رسیدگی به تهدیدات هراس افگنیست.
در نشست امروز تهران نماینده گان ویژهی شش کشور به شمول پاکستان حضور داشتند، طالبان با وجود دعوت رسمی در این نشست حضور نیافتند.
