جنوب آسیا

ارتش پاکستان: ۱۳ عضو تی‌تی‌پی در درگیری‌ها در خیبرپختونخوا کشته شدند

عکس از نیروهای پاکستانی. آرشیف

ارتش پاکستان اعلام کرده است که در دو در گیری جداگانه در ایالت خیبرپختونخوا ۱۳ عضو تحریک طالبان پاکستانی یا «تی‌تی‌پی» کشته شدند. مقام‌های پاکستانی گروه تی‌تی‌پی را «فتنه خوارج وابسته به هند» می‌خوانند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: «در تاریخ‌های ۱۲ و ۱۳ دسمبر ۲۰۲۵ میلادی، ۱۳ خوارج متعلق به گروه فتنه خوارج وابسته به هند در دو درگیری جداگانه در ایالت خیبر پختونخوا کشته شدند.»

ارتش پاکستان این درگیری‌ها را «عملیات نظامی» از سوی این ارتش عنوان کرده و گفته است که در منطقه مهمند و بنوی خیبرپختونخوا صورت گرفته‌اند.

در این بیانیه افزوده شده: «عملیات پاکسازی برای از بین بردن هرگونه خارجی دیگری که تحت حمایت هند در منطقه یافت می‌شود، در حال انجام است؛ چون یک کارزار بی‌وقفه مبارزه با تروریزم تحت عنوان «عزم ایستادگی» (مطابق با مصوبه کمیته فدرال راس برنامه اقدام ملی) توسط نیروهای امنیتی و سازمان‌های اجرای قانون پاکستان با سرعت کامل برای ریشه‌کن کردن تهدید تروریزم تحت حمایت و پشتیبانی خارجی از کشور ادامه خواهد یافت.»

ارتش پاکستان اما در مورد تلفات نیروهایش در این درگیری‌ها چیزی نگفته است.

این در حالی است که در اوایل سال جاری، پاکستان در شاخص جهانی تروریزم ۲۰۲۵ میلادی در رتبه دوم قرار گرفت و تعداد مرگ و میر در حمله‌های تروریستی نسبت به سال قبل، ۴۵ درصد افزایش یافت.

شاخص جهانی تروریزم ۲۰۲۵ میلادی که توسط موسسه اقتصاد و صلح منتشر شده است، خلاصه‌ای جامع از روندها و الگوهای کلیدی تروریزم در ۱۷ سال گذشته ارائه می‌دهد.