منابع از هرات به آمو گفتهاند که طالبان بر سهچرخههای مسافربری محدودیت گشتوگذار در شهر هرات وضع کردهاند و تردد این سهچرخهها و آنهایی که باربری میکنند در جادههای عمومی مرکز هرات ممنوع شده است.
همزمان با این، برخی از منابع میگویند که طالبان در این مدت بیش از ۵۰۰۰۰ سهچرخه مسافربری را از سطح شهر هرات گردآوری و در دشت خواجه عبدالله انصاری جابهجا کردهاند.
منابع افزودهاند که طالبان این اقدامشان را زیر عنوان «تنظیم نظم شهری» انجام دادهاند.
اما سهچرخهداران میگویند که این سهچرخهها وسیله برای تامین غذای روزمره خانوادههایشان است و به دلیل کاهش اشتغال، دیگر گزینهای ندارند.
طالبان تاکنون به گونه رسمی در مورد این اقدام شان اظهار نظر نکردهاند.
