فرهنگ و هنر

طالبان بیش از ۶۵۰ ابزار موسیقی را در ننگرهار از بین بردند

عکس از آلات موسیقی حریق شده توسط طالبان در ننگرهار

ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان در ننگرهار اعلام کرده که ۶۵۷ ابزار موسیقی را از نزد افراد گرد‌آوری و سپس از بین برده است.

براساس خبرنامه‌ دفتر والی طالبان در ننگرهار، این اقدام به هدف «حفاظت از اخلاق عمومی» صورت گرفته است.

در خبرنامه آمده که این ابزار موسیقی با حضور نمایندگان اداره ولایت، فرماندهی پولیس، ریاست استخبارات و ریاست عدلیه طالبان در این ولایت، سوزانده شده‌اند.

طالبان از زمان بازگشت به قدرت، محدودیت‌های گسترده‌ای بر آزادی‌های فردی، فرهنگی و اجتماعی وضع کرده‌اند. در این میان، موسیقی یکی از بخش‌هایی ا‌ست که به‌شدت از سوی طالبان سرکوب شده است.

برخی از فعالان حقوق بشر گفته‌اند که طالبان با استفاده از عنوان «منکرات»، باورهای سخت‌گیرانه و شخصی خود از دین را بر جامعه تحمیل می‌کنند و این وضعیت، زندگی روزمره مردم را دشوار کرده است.