امنیت

مسئول شفاخانه چمن: سه زخمی از درگیری دیشب میان طالبان و نیروهای پاکستان به شفاخانه منتقل شدند

عکس از حمله‌های هوایی روز چهارشنبه نیروهای پاکستانی بر بخش‌هایی از سپین بولدک قندهار. آرشیف

محمد اویس، مسئول شفاخانه منطقه چمن در کویته پاکستان گفته است که سه زخمی، از جمله یک زن، از درگیری دیشب میان طالبان و نیروهای پاکستانی به این مرکز درمانی منتقل شده‌اند.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع رسمی که نخواستند نام‌شان فاش شود، گزارش داده‌اند که نیروهای این کشور به حمله راکتی از سمت افغانستان پاسخ داده‌اند.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، پیش از این گفت که این نیروهای پاکستانی بودند که به سپین بولدک حمله کردند و نیروهای آنان به آن پاسخ داده‌اند.

یک مقام ارشد در کویته به شرط ناشناس ماندن نامش به این رسانه‌ها تأیید کرده که تبادل آتش حدود ساعت ۱۰ شب گذشته (جمعه، ۱۴ قوس) آغاز شد و تا اواخر شب ادامه داشت.

این در حالی است که دو طرف باوجود گفتگوها در استانبول به توافقی دست نیافتند. هرچند گزارش‌ها از دور تازه گفتگوها در ریاض نشر شد اما پاکستان از این گفتگوها اظهار بی‌خبری کرده است.

پاکستان و طالبان در دو ماه گذشته چندین بار باهم درگیر شده‌اند. در درگیری‌های هشت روزه ماه اکتوبر حداقل ۳۷ تن کشته شدند.