حقوق بشر

طالبان ۱۷ تن را در دو ولایت شلاق زدند

عکس از آرشیف

در ادامه مجازات بدنی افراد، دادگاه عالی اداره طالبان می‌گوید که ۱۷ تن در کابل و‌ هلمند در برابر همگان شلاق زده شده‌اند.

این دادگاه در خبرنامه‌های جداگانه گفته که این افراد به اتهام‌های «زنا، فروش و قاچاق تابلیت‌های مخدر (زیکاپ، تابلیت کا)، شیشه و چرس» محکوم به مجازات شده‌اند.

طالبان گفته‌اند که دو تن در هلمند به ۶ تا ۱۰ ماه زندان و۲۰ تا ۳۹ ضرب شلاق محکوم به مجازات شدند.

با این حال ۱۵ تن در کابل از ۷ ماه تا ۲ سال و ۶ ماه زندان و ۱۹ تا ۲۰ ضرب شلاق مجازات شده‌اند.

ادامه روند تنبیه بدنی افراد از سوی طالبان در حالی است که ریچارد بنت، گزارشگر ویژه ملل متحد در امور حقوق بشر افغانستان، در شصتمین نشست شورای حقوق بشر ملل متحد گفت که در سال روان ۶۷۲ تن از سوی طالبان در ولایت‌های مختلف شلاق زده شده‌اند.

با این حال ملل متحد و دیگر نهادهای جهانی بارها از طالبان خواسته‌اند به این شیوه مجازات افراد پایان دهند.