تنش میان پاکستان و طالبان وارد مرحله تازهای شده است؛ از آنجایکه ارتش پاکستان صریحاً اعلام میکند تنها تروریست خوب، تروریست مرده است و طالبان را به حمایت از القاعده، اویغورها و تحریک طالبان پاکستان یا تی تی پی متهم میسازد.
در مقابل، طالبان این ادعاها را رد کرده و پاکستان را مسئول تشدید بحران مرزی میدانند. در حالیکه آتشبس دوحه عملاً فروپاشیده و رفتوآمد مرزی به بحران امنیتی و اقتصادی تبدیل شده است، پرسش ایجاست ریشه اصلی این تنشها چیست و سمت وسوی آن به کدام سو میرود؟
