علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، گفته است تهران برای حمایت از روند صلح میان پاکستان و همسایگانش حاضر است «کارت سفید» در اختیار اسلامآباد قرار دهد تا هر زمان لازم بود از آن استفاده کند.
آقای لاریجانی این سخنان را در جریان سفر رسمی به پاکستان و در گفتوگو با یکی از رسانههای این کشور مطرح کرده است. او در صفحهاش در اکس نوشته است که خبرنگار از او درباره آمادگی ایران برای کمک به حل تنشهای میان پاکستان و هند و نیز پاکستان و طالبان پرسیده و او پاسخ داده است که «پاکستان برای ایرانیان بسیار عزیز و شریف است» و تهران آماده است «کارت سفید» برای کمک به حل این مسائل در اختیار اسلامآباد بگذارد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از روز سهشنبه برای سفری دو روزه به اسلامآباد رفته و با نخستوزیر، رئیسجمهور و رئیس ستاد ارتش پاکستان دیدار کرده است.
هدف اعلامشده سفر او به پاکستان، گفتگو درباره مسائل امنیتی و روابط دو کشور عنوان شده است.
