جنوب آسیا

ارتش پاکستان: ۲۳ عضو تی‌تی‌پی در بخش‌های مرزی کشته شدند

تصویر از آرشیف.

ارتش پاکستان اعلام کرده که در جریان عملیات امنیتی روز چهارشنبه، دست‌کم ۲۳ عضو گروه تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در بخش‌های مرزی این کشور با افغانستان کشته شده‌اند.

بر اساس بیانیه ارتش پاکستان، این عملیات در منطقه کُرم از ایالت خیبر پختونخوا، در شمال‌غرب پاکستان انجام شده است. ارتش گفته که در این درگیری‌ها، هیچ تلفاتی به نیروهای امنیتی وارد نشده است.

ارتش پاکستان از این افراد با عنوان «خوارج» یاد کرده است.

این در حالی است که تنها چند روز پیش، ارتش پاکستان از کشته شدن ۳۸ عضو یک گروه دیگر در مجموعه‌ای از عملیات‌ نظامی در بخش‌های شمال‌غربی کشور خبر داده بود.

این همچنین در حالی است که روابط میان طالبان و پاکستان به‌گونه کم‌پیشینه پرتنش شده است. پاکستان از طالبان خواسته است در برابر حضور تی‌تی‌پی در افغانستان اقدام کنند.

با این حال، گذرگاه‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان اکنون ۴۱ روز است که بسته مانده‌اند.