برخی مهاجران در پاکستان به آمو گفتهاند که پولیس این کشور به مالکان خانهها در بخشهایی از اسلامآباد هشدار داده است مهاجران بدون مدرک را از واحدهای مسکونیشان بیرون کنند.
به گفته این مهاجران، این هشدار از سوی مالکان در مناطقی چون فیصلتاون، بی۱۷، جی۱۳، ای۱۱، دی۱۷، گلبرگ گرین و جناح گاردین داده شده است.
مهاجران میگویند مالکان خانهها به آنها گفتهاند که تا ساعت هشت امشب (پنجشنبه) باید خانهها را تخلیه کنند.
یکی از پیامهایی که به مستأجران ارسال شده، چنین نوشته است: «هر کسی که ویزه ندارد، لطفاً تا ساعت ۸ شب واحد خود را تخلیه کند. در غیر این صورت، در صورت مشاهده افراد بدون ویزه، اقدام قانونی علیه آنها صورت خواهد گرفت.»
پناهجویان میگویند پولیس پاکستان به مالکان خانهها نیز هشدار داده که در صورت نگهداری مستأجران بدون ویزه، علیه آنها نیز اقدام قانونی خواهد شد.
به گفته منابع محلی، اکثر پناهجویان کشور در پاکستان بدون ویزه زندگی میکنند، زیرا دولت پاکستان از تمدید ویزه آنها خودداری کرده است.
شماری از پناهجویان گفتهاند که در انتظار مهاجرت به کشورهای اروپایی یا ایالات متحده هستند و اکنون نگراناند که در صورت تخلیه خانهها، بیسرپناه شوند.
در همین حال، پولیس پاکستان پس از درگیریهای اخیر مرزی، روند اخراج پناهجویان کشور را شدت بخشیده است. بر اساس گزارش امروز پنجشنبه، حدود ۱۰۰۰۰ پناهجو به افغانستان بازگردانده شدهاند.
در سالهای اخیر، پناهجویان کشور در پاکستان با محدودیتها و فشارهای امنیتی روبهرو بودهاند. فعالان حقوق مهاجران میگویند که این اقدام تازه میتواند بر زندگی صدها خانواده مهاجر تأثیر مستقیم بگذارد و آنها را در آستانه زمستان با مشکلات بیشتری مواجه کند.
