رسانه‌ها

سلما نیازی، خبرنگار افغانستان، برنده جایزه «خبرنگار سال ون‌ یانگ ورلد» در آلمان شد

عکس از سلما نیازی، خبرنگار افغانستان، حین دریافت جایزه در آلمان

سلما نیازی، خبرنگار افغانستان و مسئول نشریه «تایمز افغان»، برنده جایزه «خبرنگار سال ون‌ یانگ ورلد» و جایزه «شجاعت لایرا مک‌ کی» که از معتبرترین جوایز بین‌المللی روزنامه‌نگاری هستند، در اجلاس جهانی «ون‌یانگ ورلد» در مونیخ آلمان شده است.

جایزه‌ «خبرنگار سال ون‌ یانگ ورلد» معولاً به خبرنگاران جوان برجسته‌ای داده می‌شود که کارشان الهام‌بخش تغییرات مثبت در سراسر جهان بوده باشد.

در مراسم امسال این جایزه، سه خبرنگار از سراسر جهان برگزیده شدند که در میان آنان، خانم نیازی به دلیل «گزارشگری شجاعانه و تعهد استوارش به بازتاب صدای زنان افغان در یکی از دشوارترین شرایط جهان» برگزیده شد.

گفتنی است که جایزه «شجاعت لایرا مک کی» به یاد خبرنگار فقید بلفاست، لایرا مک کی، که در سال ۲۰۱۹ میلادی به طور تراژیک کشته شد، اهدا می‌شود. این جایزه به خبرنگارانی داده می‌شود که در مسیر کشف حقیقت، شجاعت و درستکاری، کار فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهند.

خانم در سخنرانی پذیرش این جایزه‌ها گفت: ««ایستادن در این‌جا و دریافت این جایزه، بزرگ‌ترین افتخار زندگی من است. این جایزه را به زنان افغانستان تقدیم می‌کنم؛ زنانی که شجاعت‌شان اغلب دیده نمی‌شود، صدای‌شان خاموش می‌ماند و رویاهای‌شان هرگز شکسته نمی‌شود.»

او افزود: «ما با سلاح نمی‌جنگیم؛ بلکه با شجاعت، با کلمات، و با امید.»