در روزهایکه مذاکرات طالبان و پاکستان به بنبست رسیده، لحن دو طرف بهگونه بیسابقهای تند شده است.
ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان، پاکستان را متهم کرده که با حملههای هوایی و ایجاد بحران در مرزها، میخواهد زمینه بازگشت امریکا به پایگاه بگرام را فراهم کند. اما وزیر دفاع پاکستان، خواجه آصف، این اظهارات را گمراهکننده و دشمنپسند دانسته و گفته است که رژیم طالبان نماینده افغانستان نیست و از درون دچار شکاف و ناتوانی است.
این تبادل اتهامها پرسشهای تازهای را در باره آینده روابط دو کشور مطرح کرده است. آیا ما شاهد فروپاشی کامل رابطهای هستیم که زمانی اسلامآباد آن را پشتوانه راهبردی خود میدانست؟
یا اینکه هنوز راهی برای بازسازی اعتماد میان طالبان و اسلامآباد باقی مانده است؟
