بعد از بن بست در گفتوگوهای استانبول، حالا قرار است طالبان و پاکستان بار دیگر به میز مذاکره برگردند؛ گفتوگوهایی که این بار نیز با میانجیگری ترکیه با امید دست یابی به نتیجهای مثبت آغاز میشود.
اما پشت پرده این تلاش دیپلماتیک، تهدیدها و فشارهای تازهای از جانب اسلامآباد دیده میشود، از هشدار خواجه آصف مبنی بر پرداخت بهای سنگین، تا سخن از گزینههای نظامی.
پاکستان میخواهد طالبان را وادار کند تا فعالیت تحریک طالبان پاکستان یا تی تی پی را، در خاک افغانستان متوقف و این گروه را تروریستی اعلام کند، اما طالبان همچنان میگویند که تیتیپی مشکل داخلی پاکستان است.
حالا پرسش این است،
آیا دیپلماسی قهری پاکستان میتواند طالبان را به تمکین وادارد؟
و اگر این دور گفتوگوها هم شکست بخورد، آیا خطر بازگشت به درگیریهای مرزی و حملات تازه وجود دارد
