صحت

وزیر صحت عامه طالبان به عربستان رفت

عکس از نورجلال جلالی همراه با هیئت طالبان در میدان هوایی کابل

نور جلال جلالی، وزیر صحت عامه طالبان، در رأس هیئت به عربستان سعودی رفته است.

در بیانیه وزارت صحت عامه طالبان آمده است که این سفر به دعوت رسمی عربستان سعودی انجام شده و هدف آن «تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌های صحی میان دو طرف و تبادل تجارب و تلاش‌های مشترک» است.

بر بنیاد این خبرنامه، قرار است جلالی در این سفر با وزیر صحت عربستان سعودی، نمایندگان بنیاد بیل‌گیتس، مسئولان موسسه ایمرو و نمایندگان بنیاد خیریه ملک سلمان، به‌ گونه جداگانه دیدارهایی داشته باشد.

وزارت صحت عامه افزوده که نورجلال جلالی همچنین در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صحی که با حضور متخصصین سکتور صحی از کشورهای مختلف جهان و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در عربستان سعودی برگزار می‌شود، نیز شرکت خواهد کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که کمک‌های برخی کشورها در بخش صحت کشور یا کاهش یافته یا قطع شده است. همچنین، محدودیت‌های طالبان بر آموزش دختران در دانشگاه‌ها و بخش پزشکی نیز خدمات صحی در کشور را متأثر ساخته است.