امنیت

خاکسپاری کشته‌شدگان حمله هوایی پاکستان در ارگون

عکس از مراسم خاکسپاری کشته‌شدگان حمله هوایی پاکستان در ولسوالی ارگون پکتیکا

منابع محلی از پکتیکا با ارسال تصویرهای به آمو گفته‌اند که کشته‌شدگان حمله هوایی دیشب نیروهای پاکستانی بر این ولسوالی پیش از چاشت امروز (شنبه، ۲۶ میزان) به خاک سپرده شدند.

منابع محلی از پکتیکا پیش از این به آمو گفتند که در حمله هوایی شام دیروز (جمعه، ۲۵ میزان) نیروهای پاکستانی بر ولسوالی ارگون این ولایت، تنها ۱۰ تن به‌شمول زنان و کودکان در یک خانه کشته شدند.

به گفته منابع، بمب یک جنگنده پاکستانی بر یک خانه مسکونی در روستای خنادار در ولسوالی ارگون برخورد کرده و این خانه از یک باشنده این ولسوالی به نام «میراجان قصاب» بوده است.

منابع افزوده‌اند که این رویداد زمانی رخ داد که این باشنده محل همراه با دوستانش پس از پایان بازی کریکت در شهر شرنه، مرکز پکتیکا، راهی خانه‌‌اش شدند.

از طرفی هم بورد کریکت کشور پیش از این اعلام کرد که در این حمله‌ها، ۳ بازیکن کریکت و ۵ باشنده دیگر این ولسوالی نیز کشته شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، گفته است که حمله‌های هوایی دیشب نیروهای پاکستانی بر ولسوالی ارگون پکتیکا، بر بخش‌های غیرنظامی بوده است.

او در رشته نوشتاری در اکس کشته‌ و زخمی‌شدن افراد در این حمله را تایید کرد؛ اما آمار دقیق ارائه نکرده است.

سخنگوی طالبان گفت که آنان چنین حمله‌ها را محکوم کرده و آن‌ها را «تحریک‌آمیز و تلاشی برای طولانی ساختن جنگ» می‌دانند.