ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان، میگوید که حملههای هوایی دیشب (جمعهشب، ۲۵ میزان) نیروهای پاکستانی بر ولسوالی ارگون پکتیکا، بر بخشهای غیرنظامی بوده است.
او در رشته نوشتاری در اکس کشته و زخمیشدن افراد در این حمله را تایید کرده؛ اما آمار دقیق ارائه نکرده است.
سخنگوی طالبان گفته است که آنان چنین حملهها را محکوم کرده و آنها را «تحریکآمیز و تلاشی برای طولانی ساختن جنگ» میدانند.
او تاکید کرده که طالبان به حل صلحآمیز و امنیت منطقهای باور دارند؛ اما «هر آنچه رخ میدهد، نتیجه تجاوزات جانب پاکستانی است».
این در حالی است که منابع محلی از پکتیکا پیش از این به آمو گفتند که در حمله هوایی شام دیروز (جمعه، ۲۵ میزان) نیروهای پاکستانی بر ولسوالی ارگون این ولایت، تنها ۱۰ تن بهشمول زنان و کودکان در یک خانه کشته شدند.
به گفته منابع، بمب یک جنگنده پاکستانی بر یک خانه مسکونی در روستای خنادار در ولسوالی ارگون برخورد کرده و این خانه از یک باشنده این ولسوالی به نام «میراجان قصاب» بوده است.
منابع افزودهاند که این رویداد زمانی رخ داد که این باشنده محل همراه با دوستانش پس از پایان بازی کریکت در شهر شرنه، مرکز پکتیکا، راهی خانهاش شدند.
از طرفی هم بورد کریکت کشور پیش از این اعلام کرد که در این حملهها، ۳ بازیکن کریکت و ۵ باشنده دیگر این ولسوالی نیز کشته شدهاند.
